در حال بارگذاری ...
  • ضرورت تهیه طرح ویژه توسعه منطقه مرزی سومار و طرح راهبردی یکپارچه توسعه مناطق و مبادی مرزی کشور

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، دبیر شورای‌عالی ‌شهرسازی و معماری ایران مصوبه این شورا پیرامون ضرورت تهیه طرح ویژه توسعه منطقه مرزی سومار و طرح راهبردی یکپارچه توسعه مناطق و مبادی مرزی کشور را به استاندار کرمانشاه اعلام کرد .

    فرزانه صادق مالواجرد ، معاون شهرسازی و معماری وزارت راه و شهرسازی مصوبه این شورا پیرامون ضرورت تهیه طرح ویژه توسعه منطقه مرزی سومار و طرح راهبردی یکپارچه توسعه مناطق و مبادی مرزی کشور در استان کرمانشاه را اعلام کرد .

    در متن این مصوبه اعلام شده به هوشنگ بازوند ، استاندار و رئیس شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان کرمانشاه آمده است :

    به استحضار می رساند در راستای پیگیری بیانات ریاست جمهوری در تاریخ ۱۳۹۹/۴/۱۲ مبنی بر ضرورت آبادانی منطقه سومار به عنوان یکی از نقاط مرزی مهم برای تجارت و تبادل کالا با کشور عراق و در چارچوب گردش کار مندرج در فراز ۱۰ ماده ۱ فصل یکم آیین نامه نحوه بررسی و تصویب طرح های توسعه و عمران ، ضرورت "تهیه ویژه توسعه منطقه مرزی با مرکزیت شهر سومار" پس از هماهنگی‌های استانی در جلسه ۱۳۹۹/۷/۲ کارگروه زیربنایی ، توسعه روستایی عشایری ، شهری و آمایش سرزمین و محیط زیستو جلسه مورخ ۱۳۹۹/۷/۲۴ شورای برنامه ریزی و توسعه استان کرمانشاه به تأیید رسید .

    پیرو مصوبه شورای برنامه‌ریزی استان ، موضوع طرح ویژه مذکور در جلسه مورخ ۱۳۹۹/۱۰/۲۹ شورایعالی شهرسازی و معماری ایران مطرح و شورایعالی پس از استماع گزارش توجیهی تهیه شده توسط اداره کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه و نظرات اعضا و ریاست شورای عالی در خصوص ضرورت تحول کارکردی مرز و مناطق مرزی در توسعه فضایی کشور ، تهیه طرح ویژه توسعه و عمران منطقه مرزی سومار را به شرح زیر مصوب کرد :

    ۱-    طرح ویژه توسعه و عمران منطقه مرزی سومار با اهداف زیر تهیه شود :

    ۱-۱   توسعه منطقه ارزشمند سومار و بهبود عملکرد توسعه‌ای آن در سطوح محلی ، منطقه‌ای و فراملی

    ۱-۲   خلق و توسعه منطقه تجاری و لجستگی به مرکزیت شهر سومار ؛

    ۱-۳   تبدیل سومار به یکی از قطب‌ها و کانون‌های توسعه اقتصادی با رویکرد مبادلات مرزی در غرب کشور ؛

    ۱-۴   بهره‌گیری از استعدادها و توانایی‌های توسعه همه‌جانبه منطقه سومار از طریق :

    •     گسترش خدمات صنعتی - تولیدی ، تجاری - بازرگانی ، اقامتی - تفریحی ، درمانی ، مسکونی ویژه ، لجستیک و حمل و نقل ، آموزش و توسعه منابع انسانی ؛

    •     ایجاد فرصت‌های سرمایه‌گذاری مشترک و بین‌المللی با کشور عراق ؛

    •     هماهنگی با اسناد و طرح‌های فرادست از جمله "طرح‌های توسعه و عمران ناحیه اورامانات و اسلام آباد غرب (پیرو مصوبه انتقال آب به دشت گرمسیری)

    ۲-    محدوده اولیه طرح در پیوست گزارش توجیهی اداره کل راه و شهرسازی استان تعیین شده و در ی فرایند تهیه طرح توسط مهندسین مشاور تدقیق خواهد شد .

    ۳-    چارچوب شرح خدمات طرح مورد نظر توسط اداره کل راه و شهرسازی استان با همکاری دفتر طرح‌ریزی شهری و طرح‌های توسعه و عمران تهیه و با تأیید دبیر شورایعالی ابلاغ خواهد شد .

    ۴-    طرح با کارفرمایی اداره کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه تهیه خواهد شد.

    ۵-    طرح ویژه توسعه و عمران مرزی سومار پس از تأیید در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان کرمانشاه به تصویب شورای عالی شهرسازی و معماری ایران خواهد رسید .




    مطالب مرتبط

    این روند تا پایان اجرای مصوبات با پیگیری ایشان و تعامل و همدلی همه اعضای شورای مسکن استان انجام شد .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه از شناسایی و تامین زمین مورد نیاز برای نهضت ملی مسکن در استان کرمانشاه خبر داد . ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه از ثبت‌نام و تایید نهایی ۶۷۷۵۵ متقاضی نهضت ملی مسکن در استان کرمانشاه خبر داد .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه از واگذاری ۲۵ هزار قطعه زمین برای ساخت واحدهای مسکونی دو و سه طبقه به متقاضیان واجد ...

    |

    خانواده‌های دارای سه فرزند و بیشتر متقاضی دریافت زمین رایگان در سامانه جوانی جمعیت ثبت نام کرده و سپس مراحل اداری آن از سازمان نظام مهندسی ساختمان و سپس اداره کل راه و شهرسازی استان پیگیری شد .

    |

    نظرات کاربران