در حال بارگذاری ...
  • ضرورت ثبت اطلاعات در سامانه ملی املاک و اسکان کشور

    با توجه به اینکه مجلس شورای اسلامی و دولت ، مصمم به اجرای این قانون در راستای ساماندهی وضعیت مسکن و کنترل افزایش بی رویه قیمت آن در کشور هستند و همچنین مالیات وضع شده بر خانه های خالی به مراتب از مالیات بر اجاره بالاتر می باشد ، به مالکان منازل فاقد سکونت در استان هم توصیه می شود نسبت به تعیین تکلیف ملک خود و واگذاری به صورت اجاره اقدام کنند .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری ، ثبت اطلاعات در سامانه ملی املاک و اسکان کشور را ضروری دانست .

    حسینعلی مقصودی با اشاره به مهلت دوماهه سرپرستان خانوار برای بارگزاری اطلاعات در سامانه ، گفت : سال گذشته بر اساس اصلاح ماده ۵۴ قانون مالیات های مستقیم در مجلس شورای اسلامی ، وزارت راه و شهرسازی مکلف به جمع آوری اطلاعات املاک و همچنین خانه های فاقد سکونت در کشور شد .

    وی افزود : بر این اساس از فروردین ماه امسال با طراحی سامانه جامع املاک و اسکان ، شرایط این امر فراهم شد و از طریق رسانه ها به سرپرستان خانوار برای ثبت اطلاعات در سامانه اطلاع رسانی و فرصت دوماهه ای به این منظور در نظر گرفته شده است .

    مدیرکل راه و شهرسازی ، بدست آوردن اطلاعات جامع از وضعیت مسکن کشور برای برنامه ریزی های کلان آینده و همچنین جمع آوری اطلاعات منازل فاقد سکنه در راستای اجرای قانون مالیات های مستقیم بر خانه های خالی را ، از مهمترین اهداف این طرح عنوان کرد و از سرپرستان خانوار خواست تا در مهلت تعیین شده به سامانه ملی املاک و اسکان به آدرس amlak.mrud.ir مراجعه و اطلاعات املاک و مسکن خود را ثبت نمایند .

    مقصودی به دستورالعمل مالیات وضع شده برخانه های خالی بر اساس این قانون اشاره کرد و ادامه داد : با توجه به اینکه مجلس شورای اسلامی و دولت ، مصمم به اجرای این قانون در راستای ساماندهی وضعیت مسکن و کنترل افزایش بی رویه قیمت آن در کشور هستند و همچنین مالیات وضع شده بر خانه های خالی به مراتب از مالیات بر اجاره بالاتر می باشد ، به مالکان منازل فاقد سکونت در استان هم توصیه می شود نسبت به تعیین تکلیف ملک خود و واگذاری به صورت اجاره اقدام کنند .




    مطالب مرتبط

    تاکنون برای ۳۰ هزار نفر متقاضی طرح نهضت ملی مسکن تامین زمین انجام شده است که در برخی از شهرها اراضی بیش از میزان درخواست تامین شده و در برخی از شهرها نیز مشکلات تامین زمین وجود دارد . شهرکرد یکی از شهرهایی است که در تامین زمین آن برای متقاضیان مشکلاتی وجود دارد .

    |

    نظرات کاربران