در حال بارگذاری ...
  • توانمندسازی مهارتی و شغلی ساکنان سکونت گاه های غیررسمی مهمترین هدف اجرای طرح بازآفرینی شهری

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی مرکزی گفت : توانمندسازی و بالابردن مهارت های شغلی ساکنان محلات هدف و سکونت گاه های غیررسمی مهمترین هدف اجرای طرح بازآفرینی شهری در استان است .

    احمد مرزبان اظهار داشت : طبق قرار داد آموزشی منعقد شده با سازمان فنی و حرفه ای در تیرماه ۹۸، برنامه ریزی های آموزشی در محلات هدف با امکان سنجی و تعیین استانداردهای آموزشی ، اطلاع رسانی عمومی و تامین فضای آموزشی مناسب صورت گرفته و این دوره های تخصصی به متقاضیان ارائه شده است . نظارت بر حسن اجرای دوره های آموزشی مهمترین اصل در این خصوص است که در این باره ارزشیابی های مستمر و تخصصی صورت گرفته و برای شرکت کنندگان نیز گواهی نامه های مربوط صادر شده است .

    مرزبان در ادامه بیان داشت : ساکنان کوی امام علی (ع) ، کوی سجادیه و قنات ناصری در شهرستان اراک و مناطق بهزیستی ، یاقوت آباد و شمس آباد شهرستان ساوه هدف مشخص شده اجرای این طرح در استان مرکزی است .

    وی توانمندسازی نیروی انسانی ساکنان محدوده اجرایی ، بهسازی و نوسازی شهری ، تلاش در راستای ایجاد رشته های مهارتی با رویکرد مشاغل خانگی ، خود اشتغالی و کارآفرینی ، اشاعه فرهنگ مهارت آموزشی، بستر سازی برای ورود بخش خصوص و تعاونی برای ارائه فعالیت های آموزشی ، جلوگیری از گسترش آسیب های اجتماعی ، آشنایی ساکنان مناطق با امور حقوقی و قوانین ثبت را از مهمترین اهداف اجرای طرح باز آفرینی شهری و سکونت گاه های غیررسمی استان مرکزی عنوان کرد .

    مرزبان در ادامه تاکید کرد : شناسایی استعداد افراد و شکوفایی آنها ، توسعه مهارت های شغلی و حرفه ای ، پیشگیری از مسائل و مشکلات عاطفی ، تربیتی ، آموزشی و ... ، تقویت و توسعه ارتباطات دوستانه و مفید خانوادگی و اجتماعی ، توانمند سازی مهارت های مخاطبان به ویژه زنان بدون سرپرست و بد سرپرست ، جلوگیری از استمرار و توسعه فقر ( فقر زدایی) را از مهمترین نتایج و دستاوردهای اجرای این دوره ها بر شمرد .

    وی همچنین افزایش روحیه اعتماد به نفس ، خود باوری ، توانمندسازی اقشار آسیب پذیر ، گسترش آموزش های مورد نیاز فنی و حرفه ای ، حمایت از تولیدات خانگی را از دیگر نتایج مفید اجرای طرح باز آفرینی شهری و سکونت گاه های غیررسمی استان مرکزی عنوان کرد .

    مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی در پایان خاطرنشان کرد برای برگزاری دوره های مختلف که ۵۱ هزار و ۲۸۰ نفر ساعت در آن شرکت کرده اند تا کنون دو میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال هزینه شده است .




    مطالب مرتبط

    محدوده و محلات هدف بازآفرینی شهر در سه گونه بافت تاریخی ، بافت ناکارآمد میانی و سکونتگاه غیررسمی بر اساس مصوبات اخیر کمیسیون ماده ۵ استان‌ها ، بررسی و در سامانه سینام بارگذاری شد .

    |

    در محلاتی که وسعت چندانی ندارند شهرداری‌ها باید از نیروهای خود برای تشکیل این حلقه‌ها استفاده کنند و در محلاتی که محدوده‌های مورد عمل از وسعت بالایی برخوردار هستند می‌بایست از طریق شهرداری‌های نواحی اقدام شود تا ظرفیت گروه‌های جهادی ، دانشگاهی ، انبوه سازان ، کارگزاران ...

    |

    مداخله دولت در بخش بازآفرینی شهری باید به حداقل برسد و از ظرفیت سازمان های مردم نهاد ، نهادهای غیر دولتی ، بخش خصوصی و خیرین در این خصوص استفاده شود .

    |

    با تاکید وزیر راه و شهرسازی میزان تسهیلات نوسازی مردمی در بافت‌های فرسوده از ۳۰ هزار واحد به ۴۰ هزار واحد افزایش یافت که باید قرارداد آن تا پایان سال با بانک عامل بسته شود .

    |

    با این آمار آذربایجان‌غربی در برنامه ۲ ساله طرح نوسازی مساکن در بافت‌های فرسوده شهری ۸۶.۵ درصد از برنامه ابلاغی را محقق کرده است .

    |

    نظرات کاربران