در حال بارگذاری ...
  • بهره برداری از بیمارستان‌های تکاب و لنگرود با دستور رییس‌جمهور

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون وزیر راه و شهرسازی از افتتاح بیمارستان‌های ۹۰ تختخوابی تکاب و ۱۳۵ تختخوابی لنگرود فردا ۲۷ خرداد به فرمان رییس‌جمهور خبر داد .

    علی نبیان با یادآوری این مطلب که دو بیمارستان احداث شده توسط سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی از سازمان‌های تابعه وزارت راه و شهرسازی افتتاح می‌شود ، هزینه احداث دو بیمارستان را در مجموع ۴۹۰ میلیاردتومان برشمرد .

    معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد : بیمارستان لنگرود در استان گیلان با ظرفیت ۱۳۵ تخت و بیمارستان تکاب در استان آذربایجان‌غربی با ظرفیت ۹۰ تخت بیمارستان به بهره‌برداری می‌رسد .

    بنابر اعلام سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی ، بیمارستان ۱۳۵ تختخوابی لنگرود در استان گیلان در زیربنای ۱۱ هزار و ۴۴۳ مترمربع احداث شده و شامل بخش‌ها بستری ، جراحی ، اورژانس ، زایمان ، مراقبت‌های ویژه ، آزمایشگاه ، درمانگاه و بخش تصویربرداری است . اعتبار هزینه شده برای احداث این بیمارستان ۲۸۰ میلیاردتومان بوده و برای ۴۰۰ نفر اشتغالزایی ایجاد کرده است .

    بیمارستان ۹۰ تختخوابی تکاب در استان آذربایجان غربی نیز در زیربنای ۹ هزار و ۳۳۷ مترمربع احداث شده است و شامل بخش‌های بستری ، جراحی ، اورژانس ، مراقبت‌های ویژه ، آزمایشگاه ، درمانگاه و بخش تصویربرداری است . اعتبار هزینه شده برای احداث بیمارستان تکاب ۲۱۰ میلیاردتومان است و برای ۳۰۰ نفر اشتغالزایی ایجاد شده است .




    مطالب مرتبط

    بر اساس آمارها سازمان مجری ساختمان‌ها و تأسیسات عمومی و دولتی بیش از ۲۵۱ بیمارستان با ۲۴ هزار و ۴۴۳ تخت را ساخته و تحویل بهره‌بردار داده است .

    |

    سازمان مجری ساختمان‌ها و تأسیسات عمومی و دولتی از ابتدای دولت سیزدهم تا پایان سال ۱۴۰۲ ، تعداد ۵ بیمارستان با ظرفیت ۹۷۱ تخت را تکمیل کرد و تحویل بهره‌بردار آن وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی داد .

    |

    بالاترین مصرف در سبد زندگی به مسکن اختصاص دارد و سهم بسزایی دارد و تامین مسکن برای نیروهای مسلح می‌تواند آرامش را برای آنان فراهم آورد . همت ستاد کل نیروهای مسلح و فرماندهان محترم عالی با همکاری وزارت راه و شهرسازی و استانداری ها برای تامین مسکن قابل تقدیر است .

    |

    در قالب پویش مهدوی ۷۰ هزار قطعه زمین با اعتبار ۷۰ همت در سراسر کشور واگذار شده است که عدد کمی نیست و از افرادی که در قانون جوانی جمعیت زمین دریافت کردند ، خدمات نظام مهندسی را با ۵۰ درصد تخفیف دریافت می‌کنند .

    |

    این بیمارستان در ۶ طبقه احداث می‌شود و شامل تمامی بخش‌های یک بیمارستان جنرال و عمومی است . برنامه‌ریزی شده است تا این بیمارستان با تأمین به‌موقع منابع مالی در ۳۶ ماه و با سرمایه‌گذاری ۱۴۰۰ میلیارد تومان احداث شود .

    |

    نظرات کاربران