در حال بارگذاری ...
  • شرایط برای ورود به گام دوم توسعه شهر جدید اندیشه در هوشمندسازی شهر فراهم است

    خوشبختانه شهر جدید اندیشه با الگوی ساختاری و سیستمی مناسبی توسعه پیدا کرده و همواره ظرفیت فعالیت های جنبی شهری در کنار بحث سکونت شهروندان در دستور کار بوده و در نهایت شهر را با توجه به همه ابعاد سکونتی شکل داده است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، سرپرست شرکت عمران شهرهای جدید و هیئت همراه از پروژه های عمرانی شهر جدید اندیشه بازدید کردند .

    علیرضا جعفری و هیئت همراه ضمن سفر به شهر جدید اندیشه و ادای احترام بر مزار شهدای گمنام این شهر جدید از پروژه های در دست اجرا از جمله مجموعه های مسکونی ناحیه های مختلف مرکز شهر اندیشه، ره باغ ، لیلیان و بنفشه بازدید کردند .

    جعفری در ابتدای بازدید از پروژه فاخر بازار ایرانی اسلامی نقش اندیشه دیدن کرده و سپس با حضور میدانی در پروژه های یاد شده از نزدیک ضمن بررسی مسائل پیش روی آنها در جریان روند و سرعت اجرایی پروژه ها قرار گرفتند .

    سرپرست شرکت عمران شهرهای جدید پس از بازدید از پروژه ها ضمن ارائه نقطه نظرات سازنده ، سیاست های شرکت مادر را برای مدیران شرکت تبیین و راهکارهای رسیدن به اهداف وزارت متبوع را مشخص کرد .

    جعفری طی این بازدید در جمع خبرنگاران با تأکید براینکه شهرهای جدید فرصتی برای ایجاد زیست مطلوب هموطنان در اطراف کلان شهرها محسوب می شوند گفت : ارائه مطلوب خدمات زیربنایی و روبنایی در این شهرها باعث استقبال و توزیع مناسب جمعیت در این مناطق شده و فرصت را برای مدیریت جمعیت در کلان شهرها برای ما فراهم می سازد . خوشبختانه شهر جدید اندیشه با الگوی ساختاری و سیستمی مناسبی توسعه پیدا کرده و همواره ظرفیت فعالیت های جنبی شهری در کنار بحث سکونت شهروندان در دستور کار بوده و در نهایت شهر را با توجه به همه ابعاد سکونتی شکل داده است .

    وی در این خصوص اضافه کرد : در این بازدید شاهد بودیم که در ساخت شهر جدید اندیشه مسئله ساخت صرف مسکن مدنظر نبوده و همزمان سایر پروژه های شهری از جمله طرح های مختلف زیربنایی و زیرساختی ، توجه به سرانه های مورد نیاز شهر و بحث کیفیت ساخت و ساز و احداث پروژه های فاخر و خاص مورد توجه بوده است که این امر می تواند الگویی مناسب برای شهرهای جدید در سایر نقاط کشور باشد .

    جعفری در ادامه سخنان خود رویکرد مناسب در مدیریت بهره وری از زمین های موجود با کاربری های مختلف را از دیگر نقاط قوت اندیشه نام برد و گفت : از طرح های ایجاد شده در مجموعه مرکز شهر اعم از مسکونی ، تجاری ، فرهنگی که بر اساس الگوی ایرانی اسلامی بنا شده است نیز می توان به نوبه خود به عنوان مدل موفق و موثر نام برد که باید از آن برای تکثیر دیگر شهرهای جدید الگو برداری کرد .

    سرپرست شرکت عمران شهرهای جدید در پایان خاطرنشان کرد : با توجه به رویکرد شهرهای جدید وزارت راه و شهرسازی در خصوص توسعه پایدار و مقدماتی که در شهر جدید اندیشه شکل گرفته است باید وارد گام دوم تحول و رشد منطقه که همان ورود در عرصه هوشمند سازی و ایجاد ظرفیت های متناسب با فناوری ها و تکنولوژی نوین در فضاهای مختلف شهری شد که حتماً با توجه به استقبال جمعیت ساکن در این شهر این امر بزودی آغاز خواهد شد .




    مطالب مرتبط

    یکی از سیاست‌های وزارت راه و شهرسازی تولید هرچه بیشتر مسکن است و یکی از نقاط هدف برای تولید مسکن، شهرهای جدید است . برنامه‌ریزی شده تا در کنار ساخت و عرضه بیشتر مسکن ، مدیریت بازار مسکن نیز با عرضه بیشتر انجام شود .

    |

    در حال حاضر ۸۰ پروژه هوشمندسازی از ابتدای سال ۱۴۰۲ در شهرهای جدید آغاز شده که تا کنون نیمی از آن‌ها به بهره‌برداری رسیده‌اند ، ادامه این مسیر با قدرت بیشتر و به پایان رساندن آن‌ها یکی از اولویت‌های ما در سال جاری خواهد بود .

    |

    پروژه های نهضت ملی مسکن در شهرهای جدید به تعداد یکهزار و ۶۰۰ واحد تکمیل و تحویل متقاضیان شده است .

    |

    امید داریم با حضور آقای محمودزاده پیشرفت قابل توجهی را در مأموریت شرکت در اتمام پروژه های مسکن مهر و نهضت ملی و همچنین خدمات روبنایی و زیربنایی به نحو مطلوبی شاهد باشیم .

    |

    در شهر جدید فولادشهر افزون بر ۶۸ هزار نفر برای طرح نهضت ملی مسکن این شهر ثبت نام کردند و در حال حاضر برای افزون بر ۱۲ هزار و ۶۰۰ واحد با سازندگان انعقاد قرارداد و برای بالغ بر هفت هزار و ۶۰۰ واحد پروانه ساختمانی اخذ شده است .

    |

    نظرات کاربران