در حال بارگذاری ...
  • شرایط برای ورود به گام دوم توسعه شهر جدید اندیشه در هوشمندسازی شهر فراهم است

    خوشبختانه شهر جدید اندیشه با الگوی ساختاری و سیستمی مناسبی توسعه پیدا کرده و همواره ظرفیت فعالیت های جنبی شهری در کنار بحث سکونت شهروندان در دستور کار بوده و در نهایت شهر را با توجه به همه ابعاد سکونتی شکل داده است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، سرپرست شرکت عمران شهرهای جدید و هیئت همراه از پروژه های عمرانی شهر جدید اندیشه بازدید کردند .

    علیرضا جعفری و هیئت همراه ضمن سفر به شهر جدید اندیشه و ادای احترام بر مزار شهدای گمنام این شهر جدید از پروژه های در دست اجرا از جمله مجموعه های مسکونی ناحیه های مختلف مرکز شهر اندیشه، ره باغ ، لیلیان و بنفشه بازدید کردند .

    جعفری در ابتدای بازدید از پروژه فاخر بازار ایرانی اسلامی نقش اندیشه دیدن کرده و سپس با حضور میدانی در پروژه های یاد شده از نزدیک ضمن بررسی مسائل پیش روی آنها در جریان روند و سرعت اجرایی پروژه ها قرار گرفتند .

    سرپرست شرکت عمران شهرهای جدید پس از بازدید از پروژه ها ضمن ارائه نقطه نظرات سازنده ، سیاست های شرکت مادر را برای مدیران شرکت تبیین و راهکارهای رسیدن به اهداف وزارت متبوع را مشخص کرد .

    جعفری طی این بازدید در جمع خبرنگاران با تأکید براینکه شهرهای جدید فرصتی برای ایجاد زیست مطلوب هموطنان در اطراف کلان شهرها محسوب می شوند گفت : ارائه مطلوب خدمات زیربنایی و روبنایی در این شهرها باعث استقبال و توزیع مناسب جمعیت در این مناطق شده و فرصت را برای مدیریت جمعیت در کلان شهرها برای ما فراهم می سازد . خوشبختانه شهر جدید اندیشه با الگوی ساختاری و سیستمی مناسبی توسعه پیدا کرده و همواره ظرفیت فعالیت های جنبی شهری در کنار بحث سکونت شهروندان در دستور کار بوده و در نهایت شهر را با توجه به همه ابعاد سکونتی شکل داده است .

    وی در این خصوص اضافه کرد : در این بازدید شاهد بودیم که در ساخت شهر جدید اندیشه مسئله ساخت صرف مسکن مدنظر نبوده و همزمان سایر پروژه های شهری از جمله طرح های مختلف زیربنایی و زیرساختی ، توجه به سرانه های مورد نیاز شهر و بحث کیفیت ساخت و ساز و احداث پروژه های فاخر و خاص مورد توجه بوده است که این امر می تواند الگویی مناسب برای شهرهای جدید در سایر نقاط کشور باشد .

    جعفری در ادامه سخنان خود رویکرد مناسب در مدیریت بهره وری از زمین های موجود با کاربری های مختلف را از دیگر نقاط قوت اندیشه نام برد و گفت : از طرح های ایجاد شده در مجموعه مرکز شهر اعم از مسکونی ، تجاری ، فرهنگی که بر اساس الگوی ایرانی اسلامی بنا شده است نیز می توان به نوبه خود به عنوان مدل موفق و موثر نام برد که باید از آن برای تکثیر دیگر شهرهای جدید الگو برداری کرد .

    سرپرست شرکت عمران شهرهای جدید در پایان خاطرنشان کرد : با توجه به رویکرد شهرهای جدید وزارت راه و شهرسازی در خصوص توسعه پایدار و مقدماتی که در شهر جدید اندیشه شکل گرفته است باید وارد گام دوم تحول و رشد منطقه که همان ورود در عرصه هوشمند سازی و ایجاد ظرفیت های متناسب با فناوری ها و تکنولوژی نوین در فضاهای مختلف شهری شد که حتماً با توجه به استقبال جمعیت ساکن در این شهر این امر بزودی آغاز خواهد شد .




    مطالب مرتبط

    یکی از سیاست‌های وزارت راه و شهرسازی تولید هرچه بیشتر مسکن است و یکی از نقاط هدف برای تولید مسکن، شهرهای جدید است . برنامه‌ریزی شده تا در کنار ساخت و عرضه بیشتر مسکن ، مدیریت بازار مسکن نیز با عرضه بیشتر انجام شود .

    |

    حدود ۳۲ هزار واحد از مسکن مهر باقیمانده کشور مربوط به شهرهای جدید است که عمده این مسکن‌ها یعنی ۱۳۸۰۰ واحد مربوط به شهر جدید پردیس است که علت آن هم شرایط خاص توپوگرافی و زمان کلید خوردن پروژه است . ما همت را بر این گذاشتیم پروژه‌ها را در سال ۱۴۰۳ به اتمام برسانیم .

    |

    با توجه به تاکید وزیر راه و شهرسازی در خصوص موضوع نصب دوربین روی پروژه‌های نهضت ملی مسکن از سایت های آماده سازی و همچنین سایت‌های اجرایی مسکن حتی مساکن مهر باقیمانده ، نصب دوربین با زاویه دید مناسب در اولویت قرار بگیرد .

    |

    زمانی که از پیمانکاران بدعهد پروژه‌های واحدهای مسکونی را گرفتیم ، متقاضیان گمان می‌کردند که پروژه بر زمین خواهد ماند اما از پیمانکاران خوش‌نام داخلی برای ادامه دادن روند پروژه دعوت کردیم و کار با آنها پیش رفت .

    |

           

    |

    نظرات کاربران