در حال بارگذاری ...
  • تصمیم‌ گیری برای سرعت‌ بخشی به طرح نهضت ملی مسکن استان آذربایجان‌ غربی

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت : ۱۶۰ هزار ثبت‌نامی نهضت ملی مسکن در این استان وجود دارد که تعداد واجدان شرایط از مرز ۹۰ هزار نفر فراتر رفته است .

    سیدمحسن حمزه‌لو در جلسه بررسی روند پیشرفت نهضت ملی مسکن در آذربایجان‌غربی که با حضور معاون وزیر و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن برگزار شد ، بیان کرد : از این میزان واجد شرایط بیش از ۱۰ هزار نفر نسبت به پرداخت وجه اقدام کرده‌اند .

    وی با بیان اینکه مسائل اراضی تعاونی مسکن کوثر نیز در سفر معاون وزیر راه و شهرسازی بحث و بررسی شد ، گفت : این تعاونی از سال ١٣۶٩ درگیر مشکلات و موانع است که امروز با توجه به سیاست‌های دولت مردمی در حمایت و توسعه طرح‌های تولید مسکن تلاش می‌شود راهکارهای قانونی  با همکاری هیئت مدیره عملیاتی شود .

    در این جلسه مقرر شد که برای کمک به کوتاه شدن فرایند خانه‌دار شدن اعضای تعاونی کوثر قرارداد فسخ شده توسط دادگاه را به قرارداد جدید تبدیل و مبالغ دریافتی را به روزرسانی نماید و شرایط تقسیط در نظر بگیرد .

    همچنین تصمیم‌گیری شد که در صورت پذیرا بودن شهرداری و مدیریت شهری زمین مورد ادعای شهرداری واگذار و سازمان ملی زمین و مسکن اراضی جدیدی را برای شرکت تعاونی در نظر گرفته که آمادگی واگذاری با شرایط تقسیط را دارد .




    مطالب مرتبط

    مشکلی از بابت تامین زمین برای اجرای طرح‌های نهضت ملی مسکن در آذربایجان غربی وجود ندارد و روند اجرای طرح های مسکن به صورت دقیق مورد رصد هستند تا بدون وقفه اجرایی گردند .

    |

    با تلاش‌های مجموعه راه و شهرسازی مشکلات بسیاری از تعاونی‌های شهر ارومیه حل شده و این روند در سطح استان دنبال می‌شود و مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی در این خصوص همکاری و مساعدت لازم را دارند .

    |

    متقاضیان می‌توانند با ثبت نام در سامانه نهضت ملی مسکن و اخذ پروانه ساختمانی ، از خدمات نظام مهندسی با تخفیف ۵۰ درصدی برخوردار می‌شوند و می‌توانند نسبت به نوسازی واحدهای خود اقدام کنند .

    |

    هم اکنون در حوزه تحت پوشش اداره کل راه و شهرسازی استان سمنان بیش از ۵ هزار و ۴۲ واحد مسکونی در حال ساخت است .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه از شناسایی و تامین زمین مورد نیاز برای نهضت ملی مسکن در استان کرمانشاه خبر داد . ...

    |

    نظرات کاربران