در حال بارگذاری ...
  • انجام ثبت‌نام‌ های جدید طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای دارای ظرفیت

    با توجه به اینکه بعد از اتمام مهلت مقرر زمانی برای تعیین تکلیف متقاضیان قبلی و احصا و تدقیق ظرفیت ثبت‌نام بر اساس استعداد اراضی موجود لازم است بازگشایی سامانه برای ثبت‌نام مجدد بعداز تعیین تکلیف متقاضیان قبلی و احصا و تدقیق ظرفیت ثبت‌نام بر اساس استعداد اراضی موجود انجام شود .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاونت مسکن و ساختمان از ثبت‌نام متقاضیان جدید بعد از تعیین تکلیف متقاضیان قبلی و شناسایی و تدقیق ظرفیت ثبت‌نام بر اساس استعداد اراضی موجود خبر داد و اعلام کرد : در شهرهایی که دارای ظرفیت هستند ثبت‌نام متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن انجام می‌شود .

    معاونت مسکن و ساختمان طی درخواستی از وزیر راه و شهرسازی خواستار بازگشایی برخی از شهرها که ظرفیت ثبت‌نام آنها تکمیل نشده است بعد از اتمام پالایش و پس از تعیین‌تکلیف متقاضیان قبلی و احصا و تدقیق ظرفیت ثبت‌نام بر اساس استعداد اراضی موجود شد .

    بر این اساس در جلسه شورای مسکن روز یکشنبه ۵ تیر مقرر شد تا ادارات کل راه و شهرسازی استانی تا قبل از ۱۵ تیرماه نسبت به تعیین‌تکلیف متقاضیان ثبت‌نامی نهضت ملی مسکن در سامانه اقدام کنند . همچنین مقرر شد بعد از پالایش و تعیین تکلیف متقاضیان در صورت وجود ظرفیت مازاد در اراضی تخصیصی به نهضت ملی مسکن و اراضی جدید احصا شده از سوی استان و بعد از اعلام ظرفیت واحد مسکونی قابل احداث بر روی اراضی مذکور به معاونت مسکن و ساختمان ، فاز جدید ثبت‌نام بر اساس ظرفیت اراضی مذکور و با فراخوان عمومی به صورت بر خط از طریق سامانه آغاز شود .

    معاونت مسکن و ساختمان در درخواست خود از وزیر راه و شهرسازی تاکید کرده است : با توجه به اینکه بعد از اتمام مهلت مقرر زمانی برای تعیین تکلیف متقاضیان قبلی و احصا و تدقیق ظرفیت ثبت‌نام بر اساس استعداد اراضی موجود لازم است بازگشایی سامانه برای ثبت‌نام مجدد بعداز تعیین تکلیف متقاضیان قبلی و احصا و تدقیق ظرفیت ثبت‌نام بر اساس استعداد اراضی موجود انجام شود .




    مطالب مرتبط

    سازمان ملی زمین و مسکن در اجرای ماده ۱۰ قانون جهش تولید مسکن تاکنون موفق به شناسایی ۲ هزار و ۷۷۶ هکتار اراضی مازاد سایر دستگاه‌ها شده است که بیش از ۳۷۰ هکتار آن متعلق به وزارت نفت بوده است .

    |

    در بخش بهسازی ، نوسازی و مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی روستایی و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت ، ساخت ۴۹۰ هزار و ۸۲۸ واحد مسکونی آغاز شده که از این تعداد آغاز و ۲۴۰ هزار و ۳۱۶ واحد به اتمام رسیده و تحویل متقاضیان شده است .

    |

    از ۴۹۱ هزار و ۴۸۵ واحدی که در دست اجراست به تعداد ۲۴۹ هزار و ۳۰۳ واحد روستایی ، ۲۱۰ هزار و ۹۷۷ واحد شهری و مابقی در سایر پروژه‌ها در دست اجراست که در مراحل پیشرفت فیزیکی مختلفی قرار دارند .

    |

    در طرح نهضت ملی مسکن نیز برای اولین بار واگذاری زمین به‌صورت ویلایی و یک طبقه حیاط دار در شهرهای استان صورت پذیرفت که میزان رضایت مندی بالایی را در سطح مردم ایجاد کرد که تاکنون در سطح استان بالغ بر ۷ هزار قطعه زمین اختصاص یافته‌است .

    |

    برنامه چهارساله دولت سیزدهم ساخت ۹۹ هزار واحد مسکونی حمایتی در سطح استان همدان است که ۱۹ هزار واحد آن به بخش خود مالکیتی اختصاص دارد .

    |

    نظرات کاربران