در حال بارگذاری ...
  • اختصاص ۳ هزار و ۸۰۰ هکتار زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن قم

    در روستای طغرود قم نیز ۲۰۰ هکتار جهت اجرای طرح نهضت ملی مسکن و خانه‌دارشدن افراد بومی منطقه در اختیار راه و شهرسازی استان قرار گرفته است . ۲۸۴ هکتار نیز در شهر جعفریه برای احداث واحدهای مسکونی نهضت ملی مسکن استان قم اختصاص یافت .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی قم با اشاره به تامین زمین اجرای طرح نهضت ملی مسکن ، گفت : برای اجرای این طرح در این استان سه هزار و ۸۰۰ هکتار زمین اختصاص‌ یافته‌ است .

    حسین زنجیرانی فراهانی اظهار کرد : در همین خصوص ۲۰۰ هکتار از پهنه مجاور روستای طایقان جهت احداث واحدهای ویلایی یک‌طبقه اختصاص پیدا کرده است . ۵۵۰ هکتار نیز در پهنه مجاور شهر قنوات برای اجرای این طرح انتخاب شد .

    دبیر شورای مسکن استان قم عنوان کرد : در روستای طغرود قم نیز ۲۰۰ هکتار جهت اجرای طرح نهضت ملی مسکن و خانه‌دارشدن افراد بومی منطقه در اختیار راه و شهرسازی استان قرار گرفته است . ۲۸۴ هکتار نیز در شهر جعفریه برای احداث واحدهای مسکونی نهضت ملی مسکن استان قم اختصاص یافت .

    وی سایت پرنیان را بزرگ‌ترین سایت از نظر تخصیص اراضی نهضت ملی مسکن استان قم نام برد و گفت : در این سایت ۲ هزار و ۴۷۶ هکتار زمین در اختیار راه و شهرسازی قم قرار گرفت .




    مطالب مرتبط

    علاوه بر سایت‌های ۵۶۰ هکتاری ، ۲۷، ۲۲ و ۱۷ هکتاری در پردیسان قم که به‌صورت آپارتمانی در طرح نهضت ملی مسکن در حال احداث است ، خانه‌های مسکونی در سایت‌های طایقان و پرنیان ، قنوات و برخی از شهرهای اقماری به‌صورت یک‌طبقه در حال ساخت است .

    |

    طی اقدامات انجام شده در حدود سه سال گذشته ، قم در اجرا و تامین زمین جهت اجرای طرح نهضت ملی مسکن در رتبه دوم کشور قرار گرفته است .

    |

    قرارداد اولیه پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن قم ، ۳۶ ماهه است و اداره‌کل راه و شهرسازی قم نسبت به آماده سازی و تحویل طرح‌ها در زمان پیش بینی شده، اهتمام بالایی دارد .

    |

    بر اساس این تفاهم‌نامه مقرر شده است که ۵۰۰ هزار واحد مسکونی برای تامین مسکن نیروهای مسلح در کشور ساخته شود .

    |

    مطابق با آخرین آمار ، بیش از ۳ هزار و ۴۰۰ نفر برای طرح نهضت ملی مسکن شهرستان جرقویه ثبت نام کردند که از این تعداد پس از بررسی و پالایش‌های لازم افزون بر ۱ هزار و ۲۰۰ متقاضی حائز شرایط فعال شناخته شدند .

    |

    نظرات کاربران