در حال بارگذاری ...
  • اجرای طرح کلید به کلید در ۴ شهرستان خراسان رضوی

    بر اساس طرح کلید به کلید ساکنان بافت‌های فرسوده می‌توانند واحد مسکونی خود را با یک زمین دولتی با احتساب ۴۰ درصد تخفیف معاوضه کنند .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، رییس اداره برنامه ریزی مسکن و بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی از اجرایی شدن طرح کلید به کلید در ۴ شهرستان گناباد ، نیشابور ، جغتای و سبزوار خبر داد .

    سمانه نصرالهی در راستای اجرای بند "ث" تبصره ۱۱ قانون بودجه ۱۴۰۲ که به طرح کلید به کلید اختصاص دارد ، شناسایی لکه های پرخطر ، پرتراکم و در مسیر معبر شهرهای گناباد ، نیشابور ، سبزوار و جغتای تهیه و این طرح در این شهرها اجرایی خواهد شد . 

    رییس اداره برنامه ریزی مسکن و بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی استان ادامه داد : متقاضیان جهت استفاده از این طرح می توانند به ادارات راه و شهرسازی شهرستان ها و یا شهرداری ها مراجعه کنند .

    وی اظهار کرد : بر اساس طرح کلید به کلید ساکنان بافت‌های فرسوده می‌توانند واحد مسکونی خود را با یک زمین دولتی با احتساب ۴۰ درصد تخفیف معاوضه کنند . در محلات فرسوده که از تراکم جمعیتی بالایی برخوردارند و ساکنان در این محدوده‌ها با خدمات زیربنایی و روبنایی با مشکل روبه‌رو هستند ، به‌جهت کاهش بار جمعیتی و ارائه خدمات بهتر ، طرح کلید به کلید در بافت‌های‌ فرسوده شهری (طرح کلید به زمین) که در بند "ث" تبصره ۱۱ قانون بودجه ۱۴۰۲ آمده و آیین‌نامه اجرایی آن توسط دولت مصوب و توسط راه و شهرسازی ها استان ها در دستور کار است .

    وی افزود : با راهبرد مدیرکل راه و شهرسازی استان خراسان رضوی لکه های معوض توسط همکاران معاونت املاک و حقوقی استان مشخص شد . افرادی که ملک‌شان در محدوده بافت‌های ناکارآمد شهری قرار دارد ، می‌توانند با مراجعه به سامانه ثبت‌نام تسهیلات نوسازی بافت‌های فرسوده شرکت بازآفرینی شهری ایران به‌نشانی facility.udrc.ir نسبت به ثبت اسناد مالکیت ملک خود اقدام کنند . شرط استفاده از این طرح داشتن سند مالکیت است .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، در جلسه ای با حضور مدیرعامل شرکت آبفاِی مشهد و مدیرکل راه و شهرسازی استان وضعیت ایجاد زیر ساخت های آب و فاضلاب نهضت ملی مسکن ...

    |

    گشت حفاظت اراضی این اداره کل به صورت مستمر مشغول بازدید از حوزه استحفاظی بوده و با هرگونه تصرف اراضی ملی به شدت برخورد می‌کند .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی در دیدار با اعضای هیات مدیره انجمن معماران تجربی گفت : فضای کار برای معماران تجربی در ...

    |

    محدوده و محلات هدف بازآفرینی شهر در سه گونه بافت تاریخی ، بافت ناکارآمد میانی و سکونتگاه غیررسمی بر اساس مصوبات اخیر کمیسیون ماده ۵ استان ، بررسی و در سامانه سینام بارگذاری شد .

    |

    این برنامه به‌صورت مشترک و با راهبری شرکت بازآفرینی شهری ایران و مشارکت سایر دستگاه‌های ذیربط اعم از وزارتخانه‌ها، شهرداری‌ها و مراکز پژوهشی در سطوح ملی و محلی با همکاری دفتر برنامه اسکان بشر ملل متحد در تهران و کمیته ملی اسکان بشر ج. ا. ایران در کشور اجرا می‌شود .

    |

    نظرات کاربران