در حال بارگذاری ...
  • تحقق شعار سال با مشارکت مردمی و جهادی در حوزه بازآفرینی شهری ، مسکن

    با توجه به اینکه مردمی سازی در این وزارتخانه مد نظر وزیر راه و شهرسازی قرار دارد ، در حوزه بازآفرینی شهری در گام اول با همکاری بسیج مستضعفین اقدام به نوسازی بافت‌های فرسوده با ۴۲۸ حلقه میانی می‌شود .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، نخستین گردهمایی گروه های مردمی و جهادی با مشارکت بسیج مستضعفین ، شرکت بازآفرینی شهری ، شرکت عمران شهرهای جدید ، بنیاد مسکن و سازمان راهداری در روزهای ۱۶ و ۱۷ اردیبهشت ماه برگزار می‌شود .

    محمد آیینی معاون وزیر و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در این نشست از برگزاری نخستین گردهمایی گروه‌های مردمی و جهادی با مشارکت بسیج مستضعفین ، شرکت بازآفرینی شهری ، شرکت عمران شهرهای جدید ، بنیاد مسکن و سازمان راهداری در روزهای ۱۶ و ۱۷ اردیبهشت‌ماه خبر داد و گفت : به‌رغم تمام تلاش‌ها هنوز ، بیش از ۷۰ درصد مردم ساکن در بافت‌های فرسوده از مشوق‌ها و حقوق خود مطلع نیستند و ما در این بخش با سه چالش عدم توانایی مالی ساکنان این مناطق برای بازپرداخت تسهیلات ، تشویق توسعه‌گران برای سرمایه‌گذاری و توجیه مالکان برای مشارکت با سرمایه‌گذاران مواجه هستیم .

    وی با بیان اینکه رفع چالش‌ها نیازمند حلقه میانی مورد اعتماد طرفین است ، گفت : با توجه به اینکه مردمی سازی در این وزارتخانه مد نظر وزیر راه و شهرسازی قرار دارد ، در حوزه بازآفرینی شهری در گام اول با همکاری بسیج مستضعفین اقدام به نوسازی بافت‌های فرسوده با ۴۲۸ حلقه میانی می‌شود .

    مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با اشاره به برنامه‌های این همایش دو روزه به دوره‌های آموزشی نحوه مذاکره با مردم ، تبیین حقوق کلی ، مطالبه گری ، تسهیلات بانکی ، معرفی مشوق‌های سرمایه گذاری ، جلسات ویژه توجیه مالکان برای اعتماد به سرمایه گذاران ، جلسه با همسایگان در حوزه بازآفرینی ، همچنین برگزاری جلسات با گروه‌های مردمی برای کمک به ساخت مسکن و تامین خدمات روبنایی و زیربنایی به علاوه جلسات مربوط به راه روستایی اشاره کرد .

    آیینی در ادامه اظهار کرد : از ابتدای دولت سیزدهم نگاه ماه در حوزه بازآفرینی نگاه مردمی سازی بوده است و نوسازی مسکن باید توسط مردم ، سازندگان بخش خصوصی ، تعاونی‌ها و گروه‌های جهادی صورت گیرد. نظارت هم توسط دولت و اعضای سازمان نظام مهندسی انجام می‌شود . وزیر راه و شهرسازی فرایند مردمی سازی این وزارتخانه را مد نظر داشته اند و از ابتدای دولت سیزدهم نگاه ما در حوزه بازآفرینی مردمی سازی بوده است و همه چیز در این مقدار اعم از سرمایه و زمین و حتی ساخت و نظارت از آن مردم است .

    آیینی خاطرنشان کرد: ۲۳۴ شهر بسته تشویقی شهرسازانه خود را نوشته و اجرا می‌کنند و ۵۴۶ شهر بسته‌های تشویقی را اجرا می‌کنند. در سال ۱۴۰۲ رکورد صدور پروانه‌های ساختمانی در بافت‌های فرسوده شکسته شد که بخش عمده‌ای از آنها ناشی صدور پروانه‌های ساختمانی بوده است . بافت‌های فرسوده بهترین جا برای اعتلای معماری ایرانی اسلامی است. ان شاءالله تا پایان سال به ۱۲۰ هزار نقطه در بازآفرینی شهری با شاخص‌های معماری ایرانی اسلامی خواهیم رسید .

    وی با بیان اینکه بازآفرینی شهری یکی از بخش‌های پیشرو در نهضت ملی مسکن است ، افزود : تا کنون به ۲۶۶ هزار واحد رسیده ایم و تا پایان سال به ۴۰۰ هزار واحد می‌رسیم. البته با حضور نیروهای جهادی امیدواریم از این عدد هم بالاتر برویم و رکورد دولت‌های پس از انقلاب را بشکنیم .

    سردار ابوالفضل طهماسبی جانشین سازمان بسیج سازندگی - اظهار کرد : در سال ۱۴۰۲ در حوزه مرمت و تکمیل واحدهای مسکونی اقشار آسیب‌پذیر و مددجویان کمیته امداد و بهزیستی بیش از ۱۲ هزار خانه را ساختیم. به ۱۶۳۸ روستا آبرسانی کردیم و این کار ادامه دارد . همچنین آسفالت ۱۷۰۰ کیلومتر راه مزارع روستایی انجام شد. در بخش آبخیزداری ۸۳۴ پروژه به اجرا رسید .

    وی خاطرنشان کرد: در روز اول گردهمایی با حضور کارشناسان وزارت راه و شهرسازی ، شرکت بازآفرینی شهری ایران ، شرکت عمران شهرهای جدید ، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای برگزار می‌شود و در روز ۱۷ اردیبهشت تفاهم‌نامه همکاری میان مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی و سردار غلامرضا سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین و نیز چندین تفاهم‌نامه با شرکت‌های تابعه وزارت راه و شهرسازی منعقد می‌شود .




    مطالب مرتبط

    طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده ساخت این شهرک مسکونی چهار سال زمان می‌برد و به شکلی احداث خواهد شد تا حمل‌ونقل و کیفیت زندگی شهری آن متناسب با استانداردها باشد .

    |

    عرضه این واحدها به بازار می‌تواند قیمت مسکن و اجاره بها را تعدیل کند . همچنین مالکان مشمول مالیات نخواهند شد . اگر این واحدها برای سال بعد خالی بماند میزان مالیاتی که از این واحدها اخذ خواهد شد به دو برابر می‌رسد .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه گفت : از مجموع سه هزار و ۵۰۷ متقاضی در طرح ملی نهضت مسکن شهرستان ...

    |

    ستاد مدیریت شهرک سازی کشور در سال ۱۴۰۲، در اجرای مصوبات شورای‌عالی شهرسازی و معماری، با برگزای جلسات مستمر بررسی طرح شهرک ها، طرح سه شهرک دولتی در پیرامون شهرهای یزد و قم را مصوب نموده و پروانه تأسیس سه شهرک پیش گفته را با ظرفیت جمعیت پذیری و تولید مسکن در مجموع به میزان بیش ...

    |

    تعاونی‌ها باید همکاری لازم را برای تکمیل واحدهای باقیمانده انجام دهند تا تکمیل این واحدها که مورد تأکید رئیس‌جمهوری و مطالبه مردمی است ، تسریع یابد .

    |

    نظرات کاربران