در حال بارگذاری ...
  • ۱۲ پروژه بازآفرینی شهری در استان اصفهان در دست اجرا است

    به لطف خدا پرداخت تخفیفات صدور پروانه در بافت های فرسوده شهری بالغ بر ۳۹۷ میلیارد ریال در ۳۹ شهر استان انجام شده است . تعریف پروژهای عمرانی نوسازی و ساماندهی بافت، از محل پرداخت تخفیف عوارض بافت فرسوده با مشارکت شهرداری ها با اعتباری بالغ بر یک هزار و ۱۹۱ میلیارد ریال از دیگر اقدامات در این بازه زمانی بوده است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: در حال حاضر ۱۲ پروژه فعال بازآفرینی شهری اعم از احداث مساجد ، روکش آسفالت ، احداث مدرسه ، مرمت بناهای تاریخی ، احداث سراهای محله و طرح‌های مطالعاتی در استان اصفهان با اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیارد ریال در دست اجرا قرار دارد .

    علیرضا قاری قرآن با بیان اینکه حدود ۷ درصد از بافت فرسوده کشور در استان اصفهان واقع شده است ، اظهار کرد : سکونتگاه های غیررسمی این استان شامل ۶۴ محله در ۱۴ شهر می باشند که با مساحت یک هزار و ۵۲۹ هکتار بیش از ۱۱ هزار و ۹۰۰ نفر جمعیت دارند . در حال حاضر تعداد ۱۲ پروژه فعال بازآفرینی شهری اعم از احداث مساجد ، روکش آسفالت ، احداث مدرسه ، مرمت بناهای تاریخی ، احداث سراهای محله و طرح‌های مطالعاتی در استان اصفهان با اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیارد ریال در دست اجرا قرار دارد .  

    مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در خصوص بخشی از اقداماتی که در راستای بازآفرینی شهری این استان طی سال های ۱۴۰۰ لغایت ۱۴۰۲ بعمل آمده است عنوان کرد : به لطف خدا پرداخت تخفیفات صدور پروانه در بافت های فرسوده شهری بالغ بر ۳۹۷ میلیارد ریال در ۳۹ شهر استان انجام شده است . تعریف پروژهای عمرانی نوسازی و ساماندهی بافت، از محل پرداخت تخفیف عوارض بافت فرسوده با مشارکت شهرداری ها با اعتباری بالغ بر یک هزار و ۱۹۱ میلیارد ریال از دیگر اقدامات در این بازه زمانی بوده است .  

    قاری قرآن با اشاره به پرداخت بالغ بر چهار هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال تسهیلات نوسازی مسکن در بافت فرسوده ، گفت : در سال های ۱۴۰۰ لغایت ۱۴۰۲ تعداد بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ واحد جهت تسهیلات بافت فرسوده به بانک معرفی شدند که از این تعداد ، متقاضیان برای افزون بر ۱ هزار و ۳۰۰ واحد تسهیلات دریافت کرده اند .  

    وی تهیه طرح های توانمند سازی سکونتگاه های غیر رسمی استان به تعداد ۵ طرح در شهر های اصفهان - کاشان - نجف آباد - شهرضا - خمینی شهر ، اجرای ۵۳ پروژه با اعتباری بالغ بر ۲۷۳ میلیارد ریال و تخصیص حدود ۴۰۲ میلیارد ریال اعتبار قیر برای اسفالت با اولویت معابر خاکی بافت های ناکارآمد در سطح استان را از دیگر اقدامات بعمل آمده بیان کرد . 




    مطالب مرتبط

    ۲۵ محله شهرضا در بافت فرسوده مصوب واقع شده ، ۳ محله در بافت با پیشینه روستایی ، هفت محله در سکونتگاه های غیررسمی قرار دارند همچنین در حال حاضر هفت محله هدف دارای پروژه های اقدام مشترک مصوب هستند .

    |

    در سال های ابتدایی پیروزی انقلاب اسلامی ، شهرهای جدید در همجواری کلان شهرها تعریف و پایه گذاری شد تا نسبت به ساماندهی و عدم توسعه شهرها اقدامی عاجل صورت پذیرد ، پس از آن با توجه به روند رو به رشد مهاجرت به شهرهای بزرگ نه تنها شهرهای جدید تکافوی اسکان مهاجران را نمی داد بلکه ...

    |

    تامین زمین برای اجرای بیش از ۱۸۸ هزار واحد صورت گرفته و روند اجرای طرح نهضت ملی مسکن در آذربایجان‌غربی با جدیت دنبال می‌شود .

    |

    بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته توسط شرکت بازآفرینی شهری ، جلسه بررسی محورهای این رویداد و شاخص های مرتبط با حضورگروه ارزیابی اقدامات برتر بازآفرینی شهری در کلانشهر تبریز و در اداره کل راه و شهرسازی استان برگزار شد .

    |

    استان اصفهان ۱۰ درصد بافت های فرسوده کشور را به وسعت ۱۴ هزار هکتار دارد .

    |

    نظرات کاربران