در حال بارگذاری ...
  • رشد ۴۱ درصدی قراردادهای ثبت شده در سامانه خودنویس

    روند مراجعه مردم به سامانه خودنویس هر روز در حال رشد است و برخی مشکلات گزارش شده از سوی مردم به سرعت رفع شده است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، بر اساس آمار ارائه شده از معاونت مسکن و ساختمان ، آمار قراردادهای ثبت‌شده در سامانه خودنویس در ۴۰ روز ابتدای امسال ۴۱ درصد رشد یافت .

    طبق آمار ارائه شده از معاونت مسکن و ساختمان ، در ۴۰ روز ابتدایی سال ۱۴۰۲ در سامانه ایران املاک ، ۸۰۱۸۶ قرارداد ثبت شده است ، در حالی که در مدت زمان مشابه در سال ۱۴۰۳ در سامانه خودنویس ۱۱۲۸۶۴ قرارداد ثبت شده و کدرهگیری صادر شده است که نشان از رشد ۴۱ درصدی قراردادهای ثبت شده دارد .

    بر طبق بررسی‌های انجام شده،آمار یکم فروردین تا دهم اردیبهشت ۱۴۰۳ از مدت مشابه سال ۱۴۰۲ به تعداد ۳۲,۶۷۸ قرارداد بیشتر است . این در حالیست که در سال ۱۴۰۲ ثبت قرارداد اجاره و دریافت کد رهگیری فقط از طریق مشاوران املاک امکان‌پذیر بوده است ، در حالی که با راه اندازی سامانه خودنویس مردم می‌توانند بر اساس قانون ، خودشان نیز قراردادهای اجاره را ثبت کنند .

    روند مراجعه مردم به سامانه خودنویس هر روز در حال رشد است و برخی مشکلات گزارش شده از سوی مردم به سرعت رفع شده است .

    توجه به این نکته که بیش از ۸۷ درصد قراردادهای ثبت شده تا کنون توسط مالک و یا مستاجر انجام شده است نشان داد که همه مردم توانمند هستند و صرفا با ذکر نکات قانونی و یادآوری الزامات قرارداد اجاره ملک همه می‌توانند خودشان این کار را انجام دهند .




    مطالب مرتبط

    شفاف سازی در شکستن قیمت‌ها تاثیرگذار است و وزارت راه و شهرسازی با تدوین و اجرای برنامه‌هایی مانند «سامانه خودنویس» جلوی فعالیت واسطه گرانی که با نیت کالای سرمایه ای بر روی مسکن کار می‌کنند را با مشکل مواجه می‌کند .

    |

    قانون ساماندهی بازار اجاره و مسکن که مراحل بررسی در شورای نگهبان را طی می‌کند در صورت تایید ، تصویب و ابلاغ ، قانون مناسبی برای شفاف‌سازی در حوزه مسکن و اجاره به شمار می‌رود .

    |

    با استفاده از این پلتفرم آنلاین ساده ، مستاجران می توانند به راحتی املاک موجود را پیدا کنند ، مستقیماً با صاحبخانه ها ارتباط برقرار کنند و قراردادهای اجاره را بدون هیچ هزینه اضافی و کاملا رایگان امضا کنند و به ثبت و اطلاع حاکمیت برسانند .

    |

    طرح ساماندهی بازار زمین ، مسکن و اجاره طرحی است که در صورت تصویب و تبدیل شدن به قانون بخشی از مشکلاتی را که هم‌اکنون در بازار اجاره ، زمین و مسکن وجود دارد ، رفع خواهد کرد و به تسهیل‌گری در بخش ، زمین ، اجاره و مسکن می‌پردازد .

    |

    سامانه خودنویس از خرداد ۱۴۰۲ در اختیار عموم مردم بوده است و به مرور انواع معاملات اجاره روی سامانه بارگذاری و رفع اشکال شد . همچنین ۲۱ بهمن سال گذشته نیز دسترسی مشاوران املاک تهران را به سامانه قدیم (سامانه املاک و مستغلات) حذف کردیم و هم‌اکنون مشاوران املاک برای ثبت ...

    |

    نظرات کاربران